maandag 3 augustus 2015

Moestuin Maandag (7)






Over een tomaat die graag een courgette wilde zijn.

Na een soort van persoonlijke sabatical… I’m back!!
De persoonlijke sabatical was er eentje die ik liever niet had gehad maar wat uiteraard wel weer zorgt voor een berg schrijfmateriaal. Ik heb de afgelopen weken welgeteld 0.0 tijd besteed in de tuin. Tsja… Het was dus hoog tijd dat ik dat weer ging doen. Ik heb jullie verteld over mijn courgette plantjes… Ik vond deze al wat lijken op de tomatenplanten maar google gaf aan dat ook courgettes gele bloemetjes hebben. Een kuiken als ik ben heb ik er eigenlijk geen seconde meer aan gedacht, het zou wel goed komen.
Afijn, gisteren kwamen we tot de ontdekking dat we niet 3 tomaten planten in de grond hebben staan maar 5. Naast de 2 tomaten plantens in de pot (die ook groeien als kool) komt het planten totaal nu op 7. 7!! (ik zal eerlijk zijn. Ik heb als een soort trotse moeder kloek manlief bij elke nieuw ontdekte tomaat geroepen. Arme jongen...)






Een aantal tips voor volgend jaar:
  1. Op tijd gaan dieven anders groeien ze tot aan gunter en weer terug en kun je zelfs bij de buren tomaten vinden.
  2. Kijk goed of je echt courgette plantjes koopt en niet nog wat tomaten die je dan vervolgens hun gang laat gaan en daarbij gaan reproduceren alsof ze konijnen zijn wat inhoud dat de meeste tomaten over de grond groeien en niet omhoog aan een stok….
  3. Nogmaals, DIEVEN!! Want anders worden ze groot en groen maar blijft de rode kleur wat achterwege.
  4. Een grotere vriezer kopen zodat we voor de rest van het jaar tomatensaus kunnen maken.

Zowaar, een tomaat met een identiteitscrisis.
De framboos gaat als de brandweer en gisteren hebben we een handvol kunnen plukken, en verschransen (uiteraard zonder er eerst een foto van te maken... Dus zie hiernaast, de volgende lichting).

Aardbeien. Poging 381.
Voor degene die ons op instagram volgen. Ik was met een sla projectje begonnen. Helaas staan er nu, na een aantal weken, nog steeds maar wat sprietjes omhoog. Ik ben bang dat ook dit projectje (net als de aardbeien die a) niks deden en b) per direct uit de grond verdwenen lijken te zijn…) de prullenbak in gaat.
Daar wij echte sla eters zijn wilde ik nog wel een poging wagen. Dus zojuist tijdens het regelen van een zwembad ook nog maar wat sla plantjes gehaald.
Ook, op goed geluk, 2 aardbeien plantjes meegesleurd (volgens de omschrijving, een productieve en een smakelijke…). Ik heb nog een mooie rode bak over. Hopelijk helpt die kleur een beetje mee…

Untill next time
Keep ik green

Suzan


Geen opmerkingen:

Een reactie posten